הסלמה בתימן: הנשיא המודח נמלט • סכנה לספינות ישראליות

    שלמה ריזל No Comments on הסלמה בתימן: הנשיא המודח נמלט • סכנה לספינות ישראליות
    9:36
    15.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תימן הולכת ונכנסת לכאוס מוחלט: חודש לאחר שעיר הבירה צנעא ומרכזי השלטון במדינה נכבשו בידי המורדים החות'ים (השיעים) הנתמכים בידי איראן תוך העלמת עין מכוונת של הממשל האמריקני, ממשיכה תימן להיגרר לאיבוד שליטה.

    נשיא תימן המודח עבד רבו מנסור האדי שנמלט עם כיבוש צנעא לעיר הנמל עדן שבדרום תימן שם נמצא רוב סוני, נמלט ממנה הבוקר במסוק ליעד לא ידוע לאחר שכוחות המורדים התקדמו לעיר והגיעו למרחק של רק 40 ק"מ ממנה.

    אם יצליחו המורדים לכבוש את עיר הנמל עדן תהיה בכך גם סכנה ישירה לספינות סחר ישראליות ולספינות חיל הים שיצאו מדרום ים סוף ויעברו במפרץ עדן בדרכם למזרח.

    הצלחות המורדים החות'ים מגיעות בעזרת סיוע צבאי מאסיבי מאיראן. רק ביום חמישי האחרון עגנה בנמל "אל סליף" שבמחוז אל-הודיידה הצפון-מערבי של תימן, ספינת נשק איראנית ועליה 180 טונות של נשק וציוד צבאי שנפרקו ע"י החות'ים ששולטים על הנמל.

    השליטה של המורדים החות'ים בתימן משליכה גם על סעודיה שרואה בכך איום איראני בחצר האחורית שלה והחלה להזיז כוחות שיריון לאזור. שר ההגנה הסעודי כבר ביקר אתמול באזור כדי ללמוד את השטח ולהחליט האם למבצע צבאי באזור שתוצאותיו יכולות להיות הרות גורל לאזור כולו.



    0 תגובות